B92, a ko ste vi?

napisao Pol Trejnor (Paul Treanor)

Kod svih inace spremnih da kritikuju vladu SAD-a postoji neobicna sklonost da zdravo-za-gotovo prihvate sve sto ta ista vlada (ili veliki mediji) izgovore opisujuci Srbiju. Tako je Milosevic postao olicenje zla, to se onda prenosi i na srpsku opoziciju, medjutim srpski opozicioni mediji su dobri; oni su neka vrsta intelektualno nastrojenog i slobodoljubivog “boemskog” drustva koje zlostavljaju tesko-ruki komunisti (ili fasisti, sami odaberite sta vam vise odgovara) koji sede u vladi Srbije.

Isto tako, kad mediji izgovore da su snage srpske vlade na Kosovu pocinile masovne zlocine – nema sanse da to nije tacno, i pored toga sto su svi rezimi NATO zemalja evidentno vrlo zainteresovani da svoje ljude ubede u zlocu srpskih vlasti. Jer ako one nisu zle, onda nema izgovora dovoljno jakog i dovoljno odrzivog kojim bi mogli da opravdaju ratne zlocine koje su sami pocinili, prvo, napadom na zemlju koja nije pre toga izvrsila agresiju i, drugo, bombardovanjem njene infrastrukture (oba ova dela predstavlajaju klasicne primere ratnih zlocina i mogu da posluze za primer u svakom udzbeniku ratnog prava) i to tokom punih 78 dana? A opet, sluzbenici ratnog zlocinca (NATO-a) vode istrazni postupak protiv zrtve (zlocina), Srbije, kao da ne postoji ni trun mogucnosti da bi sluzbenici NATO zemalja mogli da cinjenice bilo pogresno protumace, bilo da – nedajboze -  “poseju” lazne dokaze, bilo da – joj, uzasa! – cak i slazu -, a to sve kao da niko uopste ne primecuje…

Zanimljivo i sve zanimljivovije, sto bi rekla Alisa (u zemlji cuda – prim. prev.).

Jedna od izuzetno romatizovanih institucija opozicije (Srbije) je i “nezavisna” radio stanica B92. Hajde da i mi bacimo nesto svetla na “nezavisnost” radija B92.

Nova radio stanica koja se koristi imenom bivseg radija B92 otpocela je s emitovanjem programa u Beogradu pod imenom B2-92. Oni imaju i novu veb stranicu koja nastavlja tamo gde je stala stara, cesto posecivana stranica Help B92.

Kao i Help B92, i nova veb stranica Slobodnog B92 radija http://www.freeb92.net/ u vlasnistvu je KPN Telekoma, (KPN Telecom) - evropske telekom kompanije srednje klase, kroz njenu podruznicu XS4ALL Nederland BV (Holandija).

Koninklijke KPN NV “ (Kraljevski holandski Telekom) je privatizovana kompanija, ranije Telekom holandskog PTT-a  koja je prvobitno bila u vlasnistvu Ministarstva posta i telegrafa.

Za informaciju o XS4ALL ("smokljani-se-bogate” ISP u Amsterdamu) pogledajte XS4ALL “liberali-cajber- spejsa-se-bogate” na veb stranici “cyber-liberals get rich” http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/geldwolf.html

Zakonom propisanu vrhovnu kontrolu stranica Help B92 i Free B92 obavlja  (i obavljao je) Upravni odbor KPN Telekoma. Glavni izvrsni direktor (CEO – Chief  Executive Officer) KPN Telekoma je Vim Dik (Wim Dik), bivsi Drzavni sekretar za spoljnu trgovinu Holandije.

Jos blize istini, kontrola dnevnog sadrzaja ovih sajtova lezi na plecima Morisa Veselinga (Maurice Wesseling), direktora XS4ALL Nederland BV-a, a bas njegovo ime stoji i na saopstenju za stampu i e-mejlu kojim se najavljuje ovaj novi sajt.

Kao sto vam je iz ove informacije dosada vec jasno, B92 prosto *NIJE* radikalna, levicarska, revolucionarno-progresivna radio stanica, bez obzira na to sto ogromna vecina ljudi jos uvek veruje u taj mit. B92 je srpski radio Fondacije Soros, iste one koja kroz kontrolu koju ostvaruje sama Fondacija ili kroz fondove Otvorenog Drustva drzi uzde znacajnog dela medija u nekim istocnoevropskim zemljama. (Jednostavno, Fondacija Soros je u njih usla prva i unela je najvise novaca.)

B92 dakle nikad i nije bio “nezavisni” radio. Njegov je zadatak bio da u Srbiji i Crnoj Gori popularise vrednosti liberalno-demokratskih drustava i otvorenog trzista, a narocito klasicni liberalizam Georga Sorosa. Isto to je nastavio da sprovodi i za vreme vazdusnog rata protiv Srbije, cak je neko vreme bio emitovan iz aviona koji je leteo uz granicu Srbije (ocigledno -i najmanje- s dozvolom NATO-a koji je tada vojno kontrolisao ceo vazdusni prostor oko Jugoslavije), i s dozvolom Austrije i Uprave za predajnike austrijske vlade. Oba ova projekta su kasnije obustavljena – najverovatnije zato sto su predstavljali ocigledan i laki cilj (poruge) Milosevicevih propagandista. Kako god da je tada bilo, u danasnjim neizvesnim okolnostima, i stanica i oni koji je finasiraju su spremni da zavrte jos jedan krug.

Onima koji jos uvek gaje bilo kakve iluzije o ideologiji koju neguje ovaj novi radio, skrecemo paznju na govor Gerga Sorosa koji se moze naci na njihovom sajtu: http://www.freeb92.net/media/statement/soros.shtml To je govor odrzan povodom otvaranja Skole Pol H. Nice (Paul H. Nitze) za Napredne medjunarodne studije Univerziteta Dzon Hopkins, 27. maja 1999. Originalna verzija govora moze da se nadje i na sajtu tog univerziteta, http://www.sais-jhu.edu/events/sorospeech.html

U njemu Soros postavlja granice svoje velike vizije o neophodnosti uspostavljanja (novog) svetskog suverenog autoriteta ovlascenog da izdaje autorizaciju za intervencije koje bi se izvodile u drugim drzavama. On u njemu brani i intervenciju NATO-a na Kosovu, kao sto ste verovatno mogli i sami da pretpostavite …

“Uopste ne gajim bilo kakve sumnje da je ta situacija prosto zahtevala spoljnu intervenciju. Opravdanje za intervenciju na Kosovu  ima vecu snagu nego u vecini slicnih situacija s etnickim sukobima, vec i zato sto je Milosevic jednostrano od kosovskih stanovnika oduzeo autonomiju koju su oni do tada uzivali. Uz put je prekrsio i medjunarodni ugovor koji je potpisao prosle godine u Oktobru.”

Soros, jasno, ide i dalje pa predlaze uspostavljanje saveza otvorenih drustava koji bi vojnim sredstvima nametnuo otvoreno drustvo i ostatku sveta:

“Politicki savez koji bi unapredjivao otvoreno drustvo bio bi dovoljno jak da izmeni cak i nacin na koji danas funkcionisu UN, a pogotovo zato sto je njihovo clanstvo puno sire od clanstva u NATO-u. NATO bi mogao i idalje da ima ulogu vojne pesnice takvog saveza.”

Setite se samo da B92 radi u drustvu u kojem je na stotine civila pre svega nekoliko meseci poginulo od NATO bombi: on ocigledno veruje kako vec danas moze da ode dalje nego i za vreme samog rata. Istovremeno je ova nova verzija jos vise “NATO-Soros Radio” nego sto je to ona stara verzija ikada bila. (Pretpostavljam da su u medjuvremenu pootpustali sve one novinare koji su pokazali makar i trun sumnje u novu, tvrdju pro-NATO-ovsku (uredjivacku) liniju – no za tako nesto ipak nemam nikakvih dokaza.)

 

prevod i obrada: Bata Arandjelovic